Stramt og fargerikt, naturlig og nostalgisk
Influensere og journalister strømmer til når Magnor Glassverk har sin årlige pressevisning i Oslo. Og hvorfor ikke? Her får vi se siste nytt innen ting til bord og hjem mens vi nipper til champagne, spiser kanapeer og lytter til julemusikk.
Tekst: Eva Alnes Holte
FARGEGLEDE: Disse fargeglade vasene er – vi hadde nær sagt selvfølgelig – designet av Finn Schjøll. (Foto: Mona Nordøy)
For det er nå julesalget ut til butikken begynner for glassverket på Magnor. Juleserviset med kongler lanseres sammen med fargerike vaser og kunstglass, stramme grafiske mønstre inspirert av Japan på tallerknene og telysholdere inspirert av iskalde igloer. Det er i det hele tatt vanskelig å oppdage én trend, men kanskje er mangfoldet en trend i seg selv?
BETYR ALT: - For oss som ikke er utdannede designere, betyr hjelpen fra håndverkerne og designerne på Magnor Glassverk alt for et godt resultat, sier Finn Schjøll. (Foto: Eva Holte)
– Det høres kanskje kvalmt ut, men det er viktig å følge med på trender, sa Finn Schjøll. Han roste Magnor Glassverk for hvordan de fulgte opp designerne sine: –For oss som ikke er designere av yrke, betyr deres ekspertise alt for oss.
SKAL DET VÆRE ET GLASS? Sprudlende champagne i rause champagneglass signert Camilla Prytz. (Foto: Mona Nordøy)
Brennende kjærlighet
Magnor Glassverk har holdt pressevisninger i hovedstaden helt siden glassverkets 100-årsjubileum i år. Denne gang var som vanlig alle designerne invitert. Visningen ble holdt på Alna i lokalene til Home Brands som eier Magnor Glassverk.
FOTOGRAFEN: Mona Nordøy fra Kongsvinger har tatt bildene i høstkatalogen. (Foto: Eva Holte)
Bildene i høstkatalogen var tatt av Kongsvinger-jenta Mona Nordøy som også var hjertelig til stede på pressevisningen.
Fotofest på festningen i sommer